Wrocław, dnia 11.04.2023
Ogólne warunki handlowe
Ogólne warunki handlowe
1. Zakres obowiązywania
1.1 Nasza spółka dm-drogerie markt sp. z o.o. (dalej zwana "dm") ma siedzibę przy ul. Jaworskiej 13, 53-612 Wrocław, NIP: 8971887211 i jest wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000876646. Można się z nami skontaktować telefonicznie pod numerem 800 909 606, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-16:00, lub mailowo pod adresem info@dm.pl lub za pośrednictwem formularza na stronie internetowej dostępnego pod adresem: https://cs.dm.pl/csp?id=dm_contact_formular.
1.2 Twoje zamówienia w naszym sklepie online dm podlegają wyłącznie następującym Ogólnym Warunkom Handlowym dm w wersji obowiązującej w momencie składania zamówienia. Wszelkie ogólne warunki handlowe, które stoją w sprzeczności z poniższymi postanowieniami, nie mają zastosowania.
1.3 Możesz robić zakupy w sklepie online dm, jeśli ukończyłeś 16 lat. Nasze oferty skierowane są do klientów w Polsce; udostępniamy je w ten sam sposób i na tych samych warunkach klientom mającym miejsce zamieszkania lub miejsce prowadzenia działalności na terytorium EOG na podstawie unijnego rozporządzenia w sprawie geoblokowania (rozporządzenie (UE) 2018/302); to samo dotyczy również klientów mających miejsce zamieszkania lub miejsce prowadzenia działalności w Szwajcarii.
1.4 Nasze oferty skierowane są wyłącznie do konsumentów w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego. Nie dokonujemy sprzedaży na rzecz przedsiębiorców. Konsumentem jest każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej z przedsiębiorcą w celach, które nie są bezpośrednio związane ani z jej działalnością gospodarczą, ani z jej działalnością zawodową. Składając zamówienie w sklepie online dm oświadczasz i potwierdzasz, iż działasz jako konsument. Możemy odmówić realizacji zamówień towarów w ilościach przekraczających ilości zazwyczaj potrzebne w gospodarstwie domowym. Niezależnie od tego przyjęcie i realizacja przez nas jakiegokolwiek zamówienia towarów w jakiejkolwiek ilości nie oznacza zmiany ww. zasad, t.j. nie oznacza, że sprzedaż nastąpiła na rzecz przedsiębiorcy. W dalszej części dokumentu osoby dokonujące u nas zakupu są określane też jako "klienci indywidualni", „klienci” lub "konsumenci".
1.5 Obowiązuje język polski.
2. Twoje zamówienie
2.1 Wszystkie artykuły oznaczone jako "dostępne" można dodać do koszyka, klikając na symbol koszyka. Jak tylko zdecydujesz się na zakup, można rozpocząć proces składania zamówienia w koszyku, klikając na przycisk "Do kasy".
2.2 Aby złożyć zamówienie, proszę kliknąć na przycisk "Kup teraz". W ten sposób złożysz wiążącą ofertę zakupu towarów znajdujących się w Twoim koszyku. Oferty zawarcia umowy nie stanowi samo przedstawienie towarów na naszej stronie internetowej. Dokonując zamówienia, akceptujesz to, że nasze Ogólne Warunki Handlowe obowiązują dla tego zamówienia. Do tego momentu można przeglądać i zmieniać towary w koszyku. Później nie ma niestety możliwości zmiany zamówienia lub danych.
2.3 Po złożeniu zamówienia zostaniesz automatycznie poinformowani e-mailem, że otrzymaliśmy Twoje zamówienie. W tej wiadomości e-mail dane dotyczące Twojego zamówienia zostaną ponownie wyświetlone. Nie jest to równoznaczne z wiążącym przyjęciem Twojej oferty. Wiążące przyjęcie oferty następuje dopiero w osobnym e-mailu, w którym potwierdzamy wysyłkę towaru lub dostawę do sklepów dm (e-mail dot. odbioru). Potwierdzającą wiadomość e-mail otrzymasz w ciągu maksymalnie trzech dni roboczych lub trzech godzin w przypadku dostawy typu ekspresowy odbiór ze sklepu dm (ta ostatnia opcja dotyczy dostawy w godzinach otwarcia danego sklepu dm). Jeśli w wyżej wymienionych terminach nie otrzymasz potwierdzenia zamówienia lub zawiadomienia o dostawie lub nie otrzymasz towaru, wtedy nie jesteś już związany swoim zamówieniem.
2.4. Masz możliwość utworzenia konta klienta dm (zwanego dalej "Mój dm"), aby ułatwić sobie składanie kolejnych zamówień. W tym celu należy podać swoje imię i nazwisko, adres, datę urodzenia, adres e-mail oraz hasło. Hasło musi być traktowane jako poufne i nie może być przekazywane osobom trzecim. Można jednak złożyć zamówienie również jako gość. Twoje dane w powyższym zakresie będą wtedy wykorzystywane tylko w ramach zamówienia.
2.5 Jeśli złożyłeś zamówienie za pomocą konta Mój dm, masz możliwość poprosić o anulowanie zamówienia po jego złożeniu. Aby to zrobić, proszę kliknąć przy danym zamówieniu na przycisk "Prośba o anulowanie" na swoim koncie Mój dm. Zarówno klienci-goście, jak i posiadacze konta Mój dm mają poza tym możliwość prosić o anulowanie zamówienia w naszym ServiceCenter (telefonicznie lub pocztą elektroniczną). Sprawdzimy Twoją prośbę i jak najszybciej poinformujemy, czy możemy anulować Twoje zamówienie; jeśli anulowanie nie jest już możliwe, to otrzymasz standardowe potwierdzenie wysyłki. Nie przysługuje roszczenie o anulowanie zamówienia, ponieważ klient jest związany ofertą w momencie złożenia zamówienia. Twoje prawo do odstąpienia od umowy wynikające z ustawy, które opisane jest w pkt 11 poniżej oraz opisana w pkt 14 gwarancja zwrotu towaru pozostają w mocy niezależnie od powyższego.
2.6 Twoje zamówienia będą przez nas przechowywane do momentu całkowitej realizacji zamówienia, po czym zostaną zarchiwizowane w celu przechowywania ich zgodnie z przepisami podatkowymi i dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej. W przypadku zagubienia dokumentów związanych z zamówieniami prosimy o kontakt mailowy/telefoniczny. Chętnie prześlemy Ci kopię danych dotyczących Twojego zamówienia.
3. Minimalna wartość zamówienia
Nie ma minimalnej wartości zamówienia przy zamawianiu na stronie dm.pl ani w aplikacji Mój dm.
4. Dostawa, dostępność towarów
4.1 Dostawa jest realizowana wyłącznie na terenie Polski. Podczas składania zamówienia należy określić jeden z sześciu sposobów dostawy (dostawa na adres podany na fakturze, dostawa na wskazany adres, dostawa do sklepu dm (w tym ekspresowy odbiór ze sklepu dm), dostawa do -punktu DPD Pickup i dostawa do Paczkomatu® lub PaczkoPunktu InPost.
Jeżeli podany jest adres osoby trzeciej, trzeba wcześniej uzyskać zgodę tej osoby trzeciej na przekazanie danych do dm.
W przypadku dostawy do sklepu dm, przy odbiorze zamówienia potrzebny będzie albo e-mail dot. odbioru albo dowód osobisty.
4.2 W sklepach dm w Polsce, które uczestniczą w programie, można od teraz wybrać metodę dostawy ekspresowy odbiór ze sklepu dm. Warunkiem skorzystania z tej opcji jest dostępność produktów w danym sklepie dm. Jest ona wyświetlana podczas składania zamówienia w sklepie internetowym i może być sprawdzona przez klienta w koszyku. W przypadku produktów, których dostępność jest niepewna, zostanie zaznaczone, że mogą one nie być już dostępne w momencie realizacji zamówienia. Dla tego sposobu dostawy wykluczona jest forma płatności "za pobraniem". Zamówienie jest gotowe do odbioru w ciągu trzech godzin w wybranym sklepie dm. Czas realizacji (trzy godziny) obowiązuje w godzinach otwarcia danego sklepu dm. Zamówienia można odbierać tylko w godzinach otwarcia sklepu.
4.3 Jeśli przy zamówieniu wybrano sposób dostawy do sklepu dm (w tym ekspresowy odbiór ze sklepu dm), czyli wybrano: „Ekspresowy odbiór” lub „Dostawa do Twojego sklepu dm”, zamówienie zostanie automatycznie przygotowane do odbioru w punkcie odbioru dm, jeśli w wybranym sklepie dm dostępny jest punkt odbioru i jest w nim w danym momencie wolna skrytka. Punkty odbioru dm znajdują się wewnątrz danego sklepu dm. Są one dostępne w godzinach otwarcia sklepu. Koszt dostawy do punktu odbioru dm jest taki sam jak koszt wybranego sposobu dostawy – dostawy do sklepu dm – zwykłej lub ekspresowej.
4.4 Czas dostawy na adres podany na fakturze/na wskazany adres wynosi około 2-3 dni robocze. W wyjątkowych sytuacjach prac serwisowych czas dostawy może być przedłużony do 3-5 dni roboczych. O przedłużeniu czasu dostawy będziemy każdorazowo informować na www.dm.pl oraz w aplikacji Mój dm.
4.5 Bieg terminu dostawy rozpoczyna się
- w przypadku płatności kartą debetową i kredytową (Mastercard, Visa), Apple Pay, Google Pay, PayU (przelew online lub BLIK) jak również za pobraniem w dniu po zawarciu umowy (tzn. w dniu w którym otrzymałeś od nas potwierdzenie dostawy do sklepu dm tzn. e-mail dot. odbioru lub potwierdzenie wysyłki).
Termin dostawy kończy się wraz z upływem ostatniego dnia podanego terminu dostawy. Jeżeli ostatni dzień przypada na sobotę, niedzielę lub na dzień ustawowo wolny od pracy w miejscu dostawy, wówczas termin dostawy przypada w następny dzień roboczy. W przypadku opóźnień w dostawie niezwłocznie poinformujemy Cię o tym fakcie.
4.6 Można wybrać tylko dostępne produkty. Jeśli po przesłaniu Ci oferty okaże się, że nie ma już dostępnych egzemplarzy zamówionego produktu, poinformujemy Cię o tym przy potwierdzaniu wysyłki. Jeśli nie zamówiłeś innych produktów, wtedy Twoje zamówienie zostanie anulowane. Jeśli zamówiłeś kilka produktów razem, wyślemy te produkty, które są dostępne. Wszelkie płatności już dokonane przez Ciebie za niedostępny produkt zostaną Ci niezwłocznie zwrócone.
4.7 Produkty, które mają być dostarczone do domu, zostaną wysłane do Ciebie drogą pocztową. Jeśli zamawiasz produkty do odbioru w jednym z naszych sklepów dm, powiadomimy Cię ponownie o dostarczeniu tego zamówienia do sklepu dm. Następnie zamówienie będzie dostępne do odbioru przez siedem dni. Jeśli nie odbierzesz zamówienia w tym terminie, zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia. Wszelkie już dokonane płatności zostaną Ci zwrócone.
4.8 W przypadku wszystkich zamówień, Klient ponosi koszty dostawy, zgodnie z informacjami podanymi przez nas i wyjaśnionymi poniżej.
5. Zastrzeżenie prawa własności rzeczy sprzedanej
5.1 Pozostajemy właścicielem dostarczonego towaru do momentu całkowitej zapłaty ceny.
6. Ceny i koszty wysyłki
6.1 Wszystkie ceny zawierają wliczony podatek od towarów i usług w obowiązującej ustawowo wysokości. Ceny mogą się różnić od cen obowiązujących w tym samym czasie w naszych sklepach. Wiążąca jest cena podana na naszej stronie internetowej w momencie składania zamówienia.
6.2 Koszty przesyłki w przypadku dostawy na adres na terenie Polski, do punktu DPD Pickup lub do Paczkomatu®/PaczkoPunktu InPost wynoszą 11,95 zł za paczkę. Jedna paczka to do 25 kg wagi towaru lub do 136 l pojemności. W przypadku przekroczenia jednego z tych limitów w zamówieniu, nadwyżka zostanie zapakowana do nowej paczki, która kosztuje kolejne 11,95 zł. Poinformujemy Cię o tym w podsumowaniu zamówienia.
6.3 Zamówienia dokonane poprzez zarejestrowane konto Mój dm od kwoty zamówienia 199 zł na adres dostawy na terenie Polski, do punktu DPD Pickup lub do Paczkomatu®/PaczkoPunktu InPost zwolnione są z opłat związanych wysyłką. Podobnie, przy zarejestrowanym koncie Mój dm, przy dostawach do Twojego sklepu dm na terenie Polski koszty wysyłki są zniesione od kwoty zamówienia 85 zł (a w przypadku dostawy typu ekspresowy odbiór ze sklepu dm z zarejestrowanym kontem klienta Mój dm nawet bez minimalnej wartości towaru). Jeżeli wartość towaru przeznaczonego do dostawy do sklepu dm jest mniejsza niż 85 zł i w wyjątkowych przypadkach paczka jest pakowana w sklepie dm, to zamiast kosztów wysyłki zostanie pobrana opłata serwisowa w wysokości 9,95 zł. Klienci-goście lub klienci z zarejestrowanym kontem Mój dm w przypadku dostaw o kwocie zamówienia niższej niż 85 zł płacą 9,95 zł za paczkę w przypadku dostawy do sklepów dm. Klienci-goście przy dostawie typu ekspresowy odbiór ze sklepu dm płacą zryczałtowaną opłatę za usługę w wysokości 4,95 zł.
6.4 Należy pamiętać, że w przypadku dostawy do sklepu dm (w tym ekspresowego odbioru ze sklepu dm) niektóre sklepy mogą być tymczasowo wyłączone z tej opcji dostawy. Listę sklepów obsługujących ten rodzaj dostaw można znaleźć tutaj.
6.5 Jeśli klient odstąpi od zamówienia, zwrócimy wszelkie zapłacone koszty wysyłki.
6.6 Zwrot paczki jest bezpłatny.
7. Formy płatności
7.1 Zasadniczo oferujemy Ci możliwość wyboru następujących opcji płatności: PayU (przelew bankowy online lub BLIK), karta debetowa i kredytowa (Mastercard, Visa), płatność za pobraniem, Apple Pay i Google Pay. Płatność za pomocą punktów Payback nie jest możliwa. W przypadku każdego zamówienia zastrzegamy sobie prawo do nieoferowania niektórych metod płatności oraz do wskazania na inne metody płatności.
7.2 Nasi klienci w wieku 16 i 17 lat mogą dokonać zakupów do kwoty 200 zł za pomocą PayU (przelew bankowy online, BLIK lub płatność za pobraniem).
7.3 Jeśli nie zgadzasz się z metodami płatności oferowanymi w formie zautomatyzowanej procedury, wówczas możesz skontaktować się pisemnie z dm-drogerie markt sp. z o.o., Dział Ochrona danych osobowych, ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław lub pocztą elektroniczną na adres rodo@dm.pl. Następnie dział specjalistyczny dokona weryfikacji zaoferowanych metod, uwzględniając Twoje zastrzeżenia.
7.4 We współpracy z PayU (https://poland.payu.com/) oferujemy opcje płatności przelew online oraz BLIK. Warunkiem koniecznym do wykonania przelewu online jest posiadanie krajowego konta bankowego z dostępem do bankowości internetowej. Do korzystania z BLIK wymagane jest posiadanie rachunku bankowego w banku uczestniczącym w programie. Dodatkowo funkcja BLIK musi być aktywowana w odpowiedniej aplikacji bankowości mobilnej.
7.5 W przypadku wybrania opcji płatności za pobraniem prosimy o Twoją obecność w miejscu dostawy w momencie dostawy i przygotowanie wymaganej kwoty w gotówce lub w formie karty debetowej/kredytowej (Mastercard, Visa).
7.6 Warunkiem korzystania z metody płatności Apple Pay jest korzystanie z przeglądarki Safari na iPhonie, iPadzie lub Macu klienta (oraz odpowiednie konto Apple, jak również zatwierdzona na nim metoda płatności). Klienci ci mogą korzystać z Apple Pay jako metody płatności przy składaniu zamówień na stronie dm.pl lub w aplikacji Mój dm; muszą przy tym zezwolić na płatność na rzecz dm. Więcej szczegółów można znaleźć w regulaminie Apple.
7.7 Klienci, którzy korzystają z najnowszej wersji systemu operacyjnego Android na swoim urządzeniu końcowym, mogą korzystać z Google Pay jako metody płatności podczas składania zamówień na stronie dm.pl lub w aplikacji Mój dm (wymagane jest konto Google i zatwierdzona na nim metoda płatności). Klienci muszą przy tym zezwolić na płatność na rzecz dm. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w regulaminie Google.
8. Faktura elektroniczna
8.1. Akceptując nasze Ogólne Warunki Handlowe, klienci indywidualni zgłaszają żądanie wystawienia faktury dokumentującej daną sprzedaż, zgodnie z art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, t.j. dokumentującej sprzedaż na rzecz konsumenta, osoby fizycznej, na dane podane przy składaniu zamówienia. Ze względu na to, że nie dokonujemy sprzedaży na rzecz przedsiębiorców, wskazujemy wyraźnie, iż faktury na dane przedsiębiorców za zakup w sklepie online dm nie będą wystawiane.
8.2. Akceptując nasze Ogólne Warunki Handlowe, klienci indywidualni wyrażają zgodę na wystawienie faktur w postaci elektronicznej oraz przesłanie ich drogą elektroniczną na adres e-mail.
8.3. Zasadniczo faktury wystawiane przez dm w postaci elektronicznej będą przyjmowały formę pliku w formacie PDF. W niektórych przypadkach mogą być stosowane także inne formaty.
8.4. Powyższa zgoda na otrzymywanie faktur w postaci elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktur w formie papierowej. Powyższa zgoda nie wyłącza jednak prawa dm do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej w wyjątkowych przypadkach.
8.5. dm nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane podane przez klientów indywidualnych na podstawie których dm wystawia faktury.
8.6. Powyższe postanowienia stosuje się również do faktur korygujących.
9. Odpowiedzialność przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową
9.1 Ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towarów (i ewentualnie produktów cyfrowych – towarów zawierających treść cyfrową lub usługę cyfrową) na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta – art. 43 a) i następne - które po krótce przedstawiamy poniżej:
Towar jest zgodny z umową, gdy cechy i właściwości towaru są zgodne z postanowieniami umowy, przedstawionymi próbkami czy wzorami lub zapewnieniami, a także gdy jest przydatny do celu, do jakiego taki towar jest zwykle używany, posiada cechy i jest dostarczony w sposób, jakiego nabywca może rozsądnie oczekiwać, chyba że nabywca został wyraźnie poinformowany inaczej i wyraził na to zgodę.
Odpowiadamy za brak zgodności z umową, o ile te braki istnieją w chwili dostarczenia lub ujawnią się ciągu dwóch lat, chyba że podany termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy lub brak został zatajony. W stosunku to produktów cyfrowych odpowiadamy za brak tak długo jak długo miały być one dostarczane zgodnie z umową, ale nie krócej niż dwa lata od dostarczenia.
W przypadku braku zgodności z umową można żądać naprawy lub wymiany, a w określonych przypadkach, gdy brak zgodności jest istotny lub naprawa lub wymiana nie została lub nie może być przeprowadzona względnie była bezskuteczna, można żądać także odstąpienia od umowy lub stosownego obniżenia ceny.
Odpowiedzialność opisana w niniejszym punkcie 9 nie ma wpływu na gwarancję zwrotu towaru, o której mowa w punkcie 14 poniżej.
10. Odpowiedzialność
10.1 W pozostałym, nie opisanym w punkcie 9 zakresie obowiązuje odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa.
11. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy
Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie konsumentom.
Prawo do odstąpienia od umowy
Masz prawo do odstąpienia od każdego zamówienia w ciągu czternastu dni bez podania przyczyny.
Termin odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, odebrała lub weszła w posiadanie ostatniego towaru, z tych które są objęte Twoim zamówieniem. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, musisz poinformować nas (dm-drogerie markt sp.z o.o., ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław, e-mail: info@dm.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). W tym celu możesz skorzystać z załączonego wzoru formularza odstąpienia od umowy, którego użycie nie jest jednak obowiązkowe. Aby dochować terminu odstąpienia od umowy, wystarczy, abyś wysłał informację o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku gdy odstąpisz od umowy jesteśmy zobowiązani niezwłocznie, a najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia, w którym otrzymaliśmy informację o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostawy. W celu dokonania zwrotu wykorzystamy ten sam sposób płatności, który został użyty do pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono z Tobą inaczej; w żadnym wypadku nie zostaniesz obciążony żadnymi opłatami z tytułu tego zwrotu.
Możemy odmówić zwrotu pieniędzy do czasu otrzymania towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia przez Ciebie dowodu, że towar został odesłany, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Towar należy odesłać lub oddać nam niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Termin ten jest zachowany, jeśli wyślesz towar przed upływem terminu czternastu dni.
Zwrot towaru w jednym ze sklepów dm w Polsce lub odesłanie towaru są bezpłatne.
Utratę wartości towaru musisz pokryć tylko wtedy, gdy ta utrata wartości wynika z takiego obchodzenia się z towarem, które nie jest konieczne do sprawdzenia stanu, właściwości i funkcjonowania towaru.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Jeśli chcesz odstąpić od umowy, prosimy o wypełnienie i odesłanie niniejszego formularza.
- Do dm-drogerie markt sp. z o.o. ul. Jaworska 13, 53-612 Wrocław, e-mail: info@dm.pl
- Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od zawartej przeze mnie/nas (*) umowy sprzedaży dotyczącej zakupu następujących towarów (*)/o świadczenie następującej usługi (*)
- Zamówione w dniu (*)/otrzymane w dniu (*)
- Nazwa konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko w przypadku informacji w formie papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umów o dostawę towarów, które 1) nie są przedmiotami prefabrykowanymi, które są wyprodukowane według specyfikacji klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, lub 2) ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia lub 3) jeśli przedmiotem dostawy jest przedmiot, który został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie może być zwrócone po otwarciu, o ile opakowanie to zostało po dostarczeniu otwarte lub 4) w przypadku gdy przedmiot dostawy należy do przedmiotów, które po dostawie ze względu na jego cechy zostają nierozłącznie połączone z innymi przedmiotami.
12. Skargi/rozstrzyganie sporów
Postanowienia niniejszego punktu dotyczą wyłącznie konsumentów.
Komisja UE zapewnia platformę do pozasądowego rozstrzygania sporów. Daje to europejskim konsumentom możliwość rozstrzygania sporów związanych z ich zamówieniami internetowymi w pierwszym rzędzie bez konieczności występowania na drogę sądową. Platforma rozwiązywania sporów jest dostępna za pośrednictwem linku zewnętrznego
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show
Organem odpowiedzialnym za arbitraż konsumencki jest:
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej we Wrocławiu
ul. Ofiar Oświęcimskich 15a
50-059 Wrocław
e-mail: sekretariat@wiih.wroclaw.pl
Przy czym oświadczamy, że nie jesteśmy zobowiązani ani gotowi do poddania się procedurze arbitrażowej. Niemniej jednak staramy się znaleźć polubowne rozwiązanie w przypadku nieporozumień z naszymi klientami. Dlatego, jeśli nie jesteś zadowolony z naszej oferty, prosimy o kontakt z nami pod adresem info@dm.pl. Niezależnie od powyższego możesz dochodzić swoich ewentualnych roszczeń wobec nas na drodze sądowej.
13. PAYBACK
13.1 Będąc członkiem PAYBACK, możesz zbierać punkty PAYBACK i realizować eKupony podczas zakupów w naszym sklepie online. Aby zrealizować eKupony w sklepie online, muszą być one aktywowane na stronie PAYBACK.pl lub w aplikacji PAYBACK, a usługi PAYBACK muszą być aktywowane na stronie dm.pl. Nie można realizować kuponów papierowych ani e-voucherów.
13.2 Podczas zbierania punktów zbierane i przekazywane są dane niezbędne do tego celu. Prosimy o zapoznanie się w tym zakresie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych PAYBACK. Zebrane przez Ciebie punkty PAYBACK zostaną naliczone cztery tygodnie po potwierdzeniu zakupu przez e-mail. Możesz je zrealizować przez cztery tygodnie od zakupu, o ile nie skorzystasz z prawa do odstąpienia. W tym przypadku zebrane punkty PAYBACK zostaną ponownie anulowane.
14. Gwarancja zwrotu i gwarancja niskiej ceny
14.1 Gwarancja zwrotu: dm udziela gwarancji zwrotu na wszystkie produkty zakupione w sklepie online - z wyjątkiem kart prepaid i bonów partnerskich. Dotyczy to sytuacji, gdy miałeś inne oczekiwania co do produktu lub przypadkowo włożyłeś do koszyka niewłaściwy produkt. Cena, jak również koszty wysyłki i zwrotu zostaną Ci zwrócone. Gwarancja zwrotu dotyczy wyłącznie kompletnych produktów w okresie ich przydatności do użycia czy spożycia (o ile ma to zastosowanie). Niniejsza gwarancja obowiązuje niezależnie od ustawowych praw do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru.
Dostępne są następujące opcje zwrotu:
- Bezpłatny zwrot w opakowaniu wysyłkowym (za pośrednictwem DPD/Inpost w sklepie dm).
1. jeśli posiadasz konto klienta Mój dm, wtedy można zalogować się na swoje konto klienta Mój dm na stronie dm.pl lub w aplikacji Mój dm. W zakładce "Moje konto" - "Moje zamówienia online" można poprosić o etykietę zwrotną.
2. W przypadku zamówień dla gości można skontaktować się z ServiceCenter, aby poprosić o etykietę zwrotną.
3. Na dokumencie dotyczącym zwrotu można opcjonalnie podać powód zwrotu.
4. Proszę zapakować produkt wraz z dokumentem dotyczącym zwrotu do bezpiecznie zabezpieczonego pudełka transportowego.
5. Proszę nakleić etykietę zwrotną na pudełko wysyłkowe i zanieść przesyłkę do najbliższego punktu odbioru DPD, Paczkomatu® InPost, PaczkoPunktu InPost lub sklepu dm.
- Bezpłatny zwrot bez opakowania wysyłkowego (w sklepie dm)
Zwrot zamówionych produktów jest możliwy w każdym sklepie dm na terenie Polski i działa na takiej samej zasadzie jak odbiór produktów zakupionych w sklepie dm. Zwrot pieniędzy następuje z reguły bezpośrednio na miejscu w gotówce.
14.2 Stała niska cena: stałe niskie ceny asortymentu dm sklepu internetowego nie zostaną podwyższone przez okres co najmniej czterech miesięcy od ich każdorazowego wprowadzenia. Ostatnia zmiana ceny jest wyświetlana pod ceną końcową produktu.
15. Wskazówki zgodnie z ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz ustawą o bateriach i akumulatorach
Baterie i akumulatory nie mogą być wyrzucane do odpadów domowych, są Państwo prawnie zobowiązani do zwrotu zużytych baterii i akumulatorów. Zużyte baterie mogą zawierać szkodliwe substancje, które mogą szkodzić środowisku lub zdrowiu, jeśli nie są odpowiednio przechowywane lub utylizowane. Po zużyciu można odesłać baterie do nas (na powyższy adres) lub zwrócić je nieodpłatnie w najbliższej okolicy (np. w punktach sprzedaży detalicznej, miejskich punktach zbiórki odpadów lub w naszych punktach sprzedaży). Zwrot baterii w punktach sprzedaży jest ograniczony do ilości typowych dla użytkowników końcowych oraz do zużytych przenośnych baterii i akumulatorów.
Baterie zawierające substancje szkodliwe są oznaczone znakiem składającym się z przekreślonego kosza na śmieci i symbolu chemicznego (Hg, Pb lub Cd) metalu ciężkiego, który decyduje o klasyfikacji jako zawierający substancje szkodliwe i tym samym jest oznaczony jako szkodliwy. Baterie i akumulatory oznaczone tym symbolem nie mogą być wyrzucane do odpadów domowych.
Hg: Bateria zawiera więcej niż 0,0005 procent rtęci.
Pb: bateria zawiera więcej niż 0,004 procent ołowiu
Cd: Bateria zawiera więcej niż 0,002 procent kadmu
Zgodnie z przepisami europejskimi urządzeń elektrycznych i elektronicznych nie wolno wyrzucać razem z odpadami domowymi. Dlatego też prosimy o oddawanie zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych w wyznaczonych do tego celu publicznych punktach zbiórki lub u Twojego sprzedawcy. Zwrot do naszych sklepów jest ograniczony do urządzeń pochodzących z gospodarstw domowych, o ile zużyte urządzenia są tego samego rodzaju i pełnią te same funkcje co urządzenia dostarczane przez nas.
Ten symbol na produkcie, w instrukcji obsługi lub na opakowaniu wskazuje na te przepisy dotyczące produktu.
16. Ochrona danych osobowych
Prosimy zwrócić uwagę na nasze przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
17. Prawo właściwe i miejsce jurysdykcji
Obowiązuje prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG) oraz ustawy o prawie prywatnym międzynarodowym.
Stan na dzień: 30.03.2022, Wrocław