Nawigacja głównaNawigacja kategoriiTreść główna

Informacja prasowa, 22-03-2024

Pomimo wyższego VAT-u na żywność w drogeriach dm obowiązują wciąż te same trwałe ceny i korzystne zakupy!

dm dotrzymuje obietnicy złożonej klientom i utrzymuje dotychczasowe ceny na wszystkie artykuły spożywcze ze swojego asortymentu. Gwarancja korzystnych zakupów i trwałej ceny półkowej, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie, to jeden z bardziej charakterystycznych wyróżników dm. Dlatego nawet teraz, w obliczu zapowiedzianych zmian w podatku VAT na podstawowe produkty spożywcze, klienci kupujący w sklepach drogerii  nie odczują podwyżek w swoich portfelach.


Pomimo wyższego VAT-u na żywność w drogeriach dm obowiązują wciąż te  same trwałe ceny i korzystne zakupy!


- W sklepach dm poza szerokim asortymentem z kategorii pielęgnacji twarzy i ciała, artykułów zdrowotnych, higienicznych czy gospodarstwa domowego klienci znajdą także ponad 1500 produktów spożywczych, w większości bio i wege, zarówno w markach własnych jak i od zewnętrznych producentów. Ponad 1000 z tych produktów, czyli ⅔ naszego asortymentu z tej kategorii, obecnie objętych jest zerowym VATem. Pomimo zmian, jakie mają wejść w życie z początkiem kwietnia, w dm utrzymujemy ich dotychczasową cenę sprzedaży, biorąc koszty zobowiązań podatkowych na siebie. Dzięki temu klienci zyskają realne oszczędności, a my dotrzymujemy obietnicy, że zakupy w dm są zawsze korzystne - mówi Hubert Iwanowski, Dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów dm w Polsce.

Wśród tych produktów znajdują się między innymi popularny wegański napój owsiany dmBio, który można kupić już za 3,75 zł (za 1 litr) czy wegańskie i bezglutenowe pomidory krojone dmBio, które kosztują 3,25 zł (za 240 g), a ich cena nie wzrosła od 04.04.2022 roku.
- Łącznie w kategorii spożywczej w asortymencie dm znajdziemy aż 120 artykułów, których ceny nie zostały podniesione od 2 lat, czyli od momentu naszego debiutu w Polsce - komentuje Iwanowski.

Warto przypomnieć, że dm gwarantuje trwałe ceny półkowe, które nie rosną minimum przez 4 miesiące od daty ostatniej podwyżki, widocznej przy każdym produkcie. Jak wyjaśnia drogeria, w tym czasie cena oczywiście może ulec zmianie, ale tylko w dół, na korzyść kupującego. Dzięki temu klienci nie muszą polować na promocje danych produktów i kupować na zapas, bo mają pewność, że w dm ceny są trwałe, a zakupy zawsze korzystne. 

- Wychodzimy z założenia, że nie należy sztucznie zawyżać cen, by potem obniżać je na krótki okres, zmuszając klienta do kupowania produktów na promocjach, a nie wtedy, kiedy faktycznie ich potrzebuje. Jesteśmy przekonani, że właśnie taka polityka cenowa, w połączeniu z ofertą atrakcyjnych kuponów rabatowych dostępnych w aplikacji dm tworzą naprawdę atrakcyjną i korzystną ofertę rynkową - wyjaśnia dalej Hubert Iwanowski.

Drogerie dm zapewnianiają klientom dostęp do żywności organicznej już od 1986 roku. Właśnie wtedy dm jako pierwsza drogeria włączyła do swojej oferty żywność ekologiczną. Marką własną, która dominuje w kategorii spożywczej jest dmBio. Obecnie polscy konsumenci znajdą w niej ponad 550 zróżnicowanych produktów, takich jak napoje, słodkie i pikantne przekąski, zboża i rośliny strączkowe, orzechy i suszone owoce, mleka, napoje roślinne i słodziki. Ofertę uzupełniają również dania dla niemowląt, makarony, pasty, smarowidła i produkty do szybkiego ekologicznego gotowania. Produkty marki własnej dm – z wyjątkiem żywności dla dzieci – są wegetariańskie i już w 75 proc. wegańskie. O ich wysoką jakość na co dzień dbają doświadczeni partnerzy z branży żywności ekologicznej, dzięki czemu konsumenci mają pewność, że na swoich talerzach znajdą wyłącznie starannie wyselekcjonowane pożywienie. Pełna oferta dostępna jest na www.dm.pl

Kontakt dla mediów: patrycja.narozna@prart-media.pl

O drogeriach dm:

Drogerie dm posiadają ponad 4 000 punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 000 osób w całej Europie. W roku obrotowym 2022/2023 dm odnotował sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech około 51 000 pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 11,4 mld euro. dm po raz kolejny została wybrana przez klientów najpopularniejszą drogerią w ankiecie Kundenmonitor 2023. Drogerie dm oferują szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne, higieniczne, dla dzieci i niemowląt oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy, żywność, gospodarstwo domowe, usługi foto i karma dla zwierząt. Oprócz produktów znanych marek klienci znajdą w dm także wiele marek własnych, takich jak Balea czy najlepiej sprzedająca się marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych alverde. dm docenianie jest również za zespół wykwalifikowanych pracowników, chętnie doradzających klientom. Sieć nieustannie pracuje nad optymalizacją wszystkich