Polityka prywatności social media
A. Strony na Facebooku i Instagramie (dm-drogerie markt Polska)
dm-drogerie markt sp. z o.o.. Jaworska 13, 53-612, Wrocław, Polska, e-mail: info@dm.pl (dalej: "dm"), prowadzi profile firmowe w mediach społecznościowych - dm-drogerie markt Polska (dalej: "strona(y) w mediach społecznościowych") na platformach Facebook i Instagram. Za pośrednictwem tych stron w mediach społecznościowych nawiązujemy kontakt z użytkownikami sieci społecznościowych i regularnie udostępniamy im treści. Operator tych portali społecznościowych, tj. Meta Platforms Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Dublin 2, Irlandia (zwana dalej "Meta"), może używać plików cookie i podobnych technologii do rejestrowania zachowań użytkowników. W przypadku korzystania z sieci społecznościowych (profil na naszej stronie firmowej, w grupach itp.), rodzaj, zakres i cele przetwarzania danych w sieciach społecznościowych są określane przede wszystkim przez operatorów sieci społecznościowych. Możemy przy tym przeglądać ogólne statystyki dotyczące zainteresowań i cech demograficznych przeglądających nasze strony w mediach społecznościowych.
Poniżej chcielibyśmy zwrócić uwagę na niektóre istotne aspekty dotyczące ochrony danych osobowych podczas korzystania z naszych portali społecznościowych. Użytkownik korzysta z naszych stron w mediach społecznościowych na własną odpowiedzialność. Jeśli ktoś nie życzy sobie przetwarzania danych przez operatorów platformy, może skontaktować się z nami za pośrednictwem naszej strony internetowej.
I. Przetwarzanie danych osobowych przez firmę Meta
Według uzyskanych przez nas informacji Meta przetwarza dane użytkowników w szczególności w celu świadczenia usług, reklamy (analizy, pomiary i tworzenie spersonalizowanych reklam), badania rynku, promowania ochrony, integralności i bezpieczeństwa, komunikacji z użytkownikiem, badań i innowacji w celach społecznych oraz personalizacji i ulepszania produktów.
Bardziej szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez Meta można znaleźć w odpowiednich politykach prywatności, dostępnych dla stron na Facebooku tutaj, a dla stron na Instagramie tutaj. Meta wykorzystuje tzw. pliki cookie do przechowywania i dalszego przetwarzania tych informacji. Są to pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniach końcowych używanych przez użytkownika. Jeśli użytkownik posiada profil w mediach społecznościowych i jest zalogowany, pliki cookie mogą być również przechowywane i analizowane na różnych urządzeniach.
Więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie przez serwis Meta oraz sposobu ich deaktywacji można znaleźć w odpowiednich zasadach dotyczących plików cookie, dostępnych dla stron na Facebooku tutaj adla stron na Instagramie, tutaj.
II. Statystyki stron
Meta udostępnia nam, jako operatorowi danej strony w mediach społecznościowych, statystyki strony (page insights), tj. dane statystyczne dotyczące korzystania z naszych stron na Facebooku i Instagramie. Są to statystyki zbiorcze tworzone na podstawie określonych zdarzeń rejestrowanych przez metadane, gdy użytkownicy wchodzą w interakcje ze stronami i związanymi z nimi treściami. Meta dostarcza informacji dla określonych kategorii (obserwujący lub fani, osoby, do których przekaz dotarł, itp.) i okresów czasu.
1. Strony na Facebooku
Na stronie Facebook otrzymujemy zbiorcze statystyki dotyczące
- Liczby osób, które przynajmniej raz widziały jeden z naszych postów, pogrupowane według wieku i płci
- Pochodzenia naszych fanów pod względem kraju, miasta i języka
- "polubień" innych stron najczęściej lubianych przez naszych fanów
- Interakcji z naszymi postami, wydarzeniami lub filmami wideo
- Statusu w związku
- Stanu cywilnego (np. rodziców)
- Wykształcenia
- Zawodu
- Zainteresowań
- Zachowania użytkowników
- Ważnych wydarzeń życiowych (np. ślub, zaręczyny, narodziny dziecka, urodziny, przeprowadzka)
- Użycia urządzeń
- Częstotliwości działań.
2. Strony na Instagramie
Na stronie Instagram otrzymujemy zagregowane statystyki dotyczące
- Płci
- Wieku
- Ulubionych miejsc
- Liczby "polubień" naszych zdjęć i filmów
- Liczby komentarzy na temat naszych zdjęć i filmów
- Liczby osób, które obejrzały zdjęcie lub film wideo
- Jak często zdjęcie lub film były udostępniane
- odwiedzin profilu, kliknięć na stronie internetowej i rozpoczętych rozmów, a także liczby osób, które zobaczyły treści na naszej stronie na Instagramie
- Wglądu w nasze posty, historie (subskrypcje, połączenia, odpowiedzi, e-maile, wiadomości SMS, udostępnione treści, wrażenia, kliknięcia na linki, odsłony kolejnych historii, opuszczenie/powrót do historii, kliknięcia na strony internetowe, do których prowadzą linki).
- Planowania tras do linkowanych miejsc
- Informacji o abonentach i grupie docelowej, takich jak m.in. dot. wzrostu liczby abonentów w poszczególnych okresach czasu
- Informacji o tym, kiedy nasi abonenci są online.
Statystyki stron dla tych stron w mediach społecznościowych są generowane i udostępniane przez Meta, tzn. my, jako operator tych stron, nie mamy wpływu na ich generowanie i prezentację.
Otrzymujemy dane w formie zagregowanej i wykorzystujemy statystyki, aby nasze posty i działania na naszych stronach w mediach społecznościowych były jak najbardziej atrakcyjne dla użytkowników.
Ponieważ statystyki są wyświetlane dopiero od określonej liczby osób, nie można ich powiązać z konkretnymi osobami.
Więcej informacji na temat statystyk stron można znaleźć w informacjach o danych dotyczących wglądu w strony, dostępnych tutaj . Natomiast tutaj znajdziesz umowę o wspólnej odpowiedzialności, którą zawarliśmy z firmą Meta.
Przetwarzanie tych danych przez dm odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Przetwarzanie danych umożliwia nam optymalizację funkcji naszej strony w mediach społecznościowych oraz ulepszanie naszej oferty. Cele te stanowią również nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
III. Przetwarzanie innych danych osobowych przez dm
Możemy identyfikować użytkowników naszych stron w mediach społecznościowych i przeglądać ich profile oraz udostępniane informacje zgodnie z ustawieniami ich widoczności, na przykład gdy na naszych stronach w mediach społecznościowych publikują posty lub polubią posty. W tym kontekście przetwarzamy dane (np. nazwy użytkowników) w celu obsługi fanpage'a w mediach społecznościowych.
Jeśli nie chcesz, aby te dane były przetwarzane w przyszłości lub chcesz ograniczyć ich przetwarzanie, możesz usunąć swoje posty lub korzystając z funkcji "Nie lubię już tej strony" zlikwidować połączenie między swoim profilem na Facebooku lub Instagramie, a naszą stroną.
Jeśli przekażesz nam dane osobowe bezpośrednio za pośrednictwem naszych stron w mediach społecznościowych (np. poprzez posty), wykorzystamy te dane wyłącznie w celu zareagowania na Twoje posty lub wiadomości, np. żeby udzielić odpowiedzi na pytania.
Podstawą prawną związanego z tym przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w przypadku zapytań związanych z umową, a poza tym art. 6 ust. 1 lit. f) RODO gdy mamy uzasadniony interes aby udzielić odpowiedzi na zapytania i posty w sposób zorientowany na użytkownika względnie aby udokumentować wyniki przetwarzania w przypadku dalszych zapytań.
IV. Okres przechowywania
Przechowywane dane osobowe zostaną usunięte, jeśli użytkownik sprzeciwił się przetwarzaniu jego danych, jeśli wiedza ta nie jest już potrzebna do realizacji celu, w którym dane są przechowywane, lub jeśli przechowywanie jest niedopuszczalne z innych przyczyn wynikających z przepisów prawa.
Należy pamiętać, że Meta gromadzi i przechowuje dane użytkowników odwiedzających nasze strony w mediach społecznościowych. Dotyczy to również plików cookie, które Meta wykorzystuje do udostępniania funkcji. Nie mamy na to wpływu. W związku z tym należy zwrócić uwagę na informacje przekazane przez firmę Meta.
V. Kategorie odbiorców, transfer do krajów trzecich
Z zasady nie przekazujemy danych użytkownika stronom trzecim, chyba że jesteśmy do tego zobowiązani przez przepisy (np. w przypadku żądania organów ścigania), potrzebujemy ich do realizacji procesów biznesowych lub wykorzystujemy je w ramach umowy dotyczącej realizacji zamówienia. Dotyczy to na przykład dostawców usług kurierskich, dostawców usług płatniczych, dostawców usług zarządzania zasobami magazynowymi, dostawców usług realizacji zamówień, hostów stron internetowych, agencji marketingowych, zewnętrznych call center lub dostawców usług informatycznych. We wszystkich przypadkach ściśle przestrzegamy wymogów prawnych.
W tym kontekście dane mogą być również przekazywane do innych krajów, w których wyżej wymienieni partnerzy umowni mogą mieć siedzibę lub przetwarzać dane. Są to głównie kraje Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), a sporadycznie kraje spoza EOG. W krajach tych mogą obowiązywać przepisy o ochronie danych, które są inne i mniej chronią niż przepisy w Unii Europejskiej. Może to oznaczać na przykład, że dane użytkownika mogą być przetwarzane przez organy publiczne w celach kontroli i monitoringu, ewentualnie bez możliwości wniesienia środków odwoławczych. Na taki wypadek gdy dane osobowe są przetwarzane poza UE i nie ma decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni poziom ochrony stosujemy odpowiednie zabezpieczenia, w tym zawarcie standardowych klauzul ochrony danych UE, . Tekst umowny standardowych klauzul ochrony danych UE jest dostępny na stronach internetowych Komisji Europejskiej, standardowe klauzule ochrony danych UE są dostępne na stronach internetowych Komisji Europejskiej.
Odpowiednie informacje można znaleźć w serwisie Meta, dostępnym pod adresem dostępnym tutaj.
VI. Prawa osoby, której dane dotyczą
1. Ogólne
Użytkownik ma prawo do informacji o przetwarzaniu jego danych osobowych, prawo do przenoszenia danych oraz, w stosownych przypadkach, prawo do usunięcia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i/lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego. Dalsze informacje można uzyskać od nas kontaktując się z nami na dane kontaktowe podane poniżej .
W przypadku przetwarzania danych dotyczących wglądu na strony uzgodniliśmy z Facebookiem, że Facebook jest przede wszystkim odpowiedzialny za przekazywanie użytkownikowi informacji o przetwarzaniu danych dotyczących wglądu na strony oraz za umożliwienie mu korzystania z praw przysługujących osobie, której dane dotyczą, zgodnie z RODO (np. prawa do sprzeciwu). Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj. Dlatego w celu skorzystania z przysługujących praw zaleca się bezpośredni kontakt z Facebookiem. Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami, korzystając z poniższych danych kontaktowych. Następnie przekażemy Twoją prośbę do Facebooka.
2. Specjalne informacje na temat prawa do sprzeciwu zgodnie z art. 21 RODO
Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn wynikających z jego szczególnej sytuacji - wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, które odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie danych w celu ochrony uzasadnionego interesu). Dotyczy to również profilowania opartego na tej podstawie prawnej (art. 4 nr 4 RODO).
W przypadku wniesienia sprzeciwu nie będziemy dłużej przetwarzać Państwa danych osobowych, chyba że będziemy w stanie wykazać istotne uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub jeśli przetwarzanie służy dochodzeniu, wykonywaniu lub obronie roszczeń. Jeśli sprzeciw dotyczy przetwarzania danych w celach reklamowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, natychmiast zaprzestaniemy przetwarzania danych bez dalszego badania. Dotyczy to również profilowania, które odbywa się w takich sytuacjach.
VII. Kwestie ochrony danych
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące ochrony danych lub Twoich danych osobowych przetwarzanych w dm, skontaktuj się z nami:
pocztą elektroniczną: rodo@dm.pl
lub pocztą tradycyjną:
dm-drogerie markt sp. z o.o. Jaworska 13, 53-612, Wrocław
B. YouTube
I. Przetwarzanie danych osobowych przez Google
Zgodnie z naszymi informacjami, Google przetwarza dane użytkowników youtube.com w szczególności w celu świadczenia usług, utrzymania i polepszenia jakości usług, rozwoju nowych usług, świadczenia spersonalizowanych usług, w tym treści i reklam, pomiaru wydajności, komunikacji z użytkownikami, własnej ochrony oraz ochrony użytkowników i społeczeństwa. Google może powiązać to z profilem Google użytkownika, gdy jest on zalogowany na swoje konto Google i odwiedza profile Google. W związku z tym chcielibyśmy Cię poinformować, że Google przechowuje dane swoich użytkowników (np. dane osobowe, adres IP itp.) i może również wykorzystywać te dane do celów biznesowych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych przez Google można znaleźć w polityce prywatności Google, tutaj.
Google wykorzystuje tak zwane pliki cookie do przechowywania i dalszego przetwarzania tych informacji. Są to pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Więcej informacji na temat korzystania z plików cookie przez Google i sposobu ich dezaktywacji można znaleźć w sekcji "Jak Google korzysta z plików cookie", dostępnej tutaj
Możesz ustawić tak przeglądarkę, aby blokowała wszystkie pliki cookie, w tym pliki cookie YouTube, lub wyświetlała komunikat, gdy tylko plik cookie zostanie ustawiony. Opcje ograniczenia przetwarzania danych użytkownika są dostępne w ustawieniach prywatności Twojego profilu. Ponadto można ograniczyć dostęp usługi do danych kontaktowych i kalendarza, zdjęć, danych lokalizacji itp. na urządzeniach mobilnych (smartfonach, tabletach) w opcjach ustawień tego urządzenia. Zależy to jednak od używanego systemu operacyjnego. Korzystając z Panelu Google, możesz również przeglądać i zarządzać niektórymi rodzajami informacji powiązanych z kontem. W ustawieniach reklam można uzyskać dostęp do preferencji reklamowych Google i edytować je. Informacje na temat tych i innych ustawień i wyborów można znaleźć tutaj (zawarte są tam dalsze odniesienia).
Jeśli korzystasz z platformy YouTube i odwiedzasz jej strony, rodzaj, zakres i cele przetwarzania danych są określane przez Google. Nie mamy wpływu na rodzaj i zakres danych przetwarzanych przez Google, rodzaj przetwarzania i wykorzystywania ani na przekazywanie tych danych osobom trzecim, w szczególności do krajów spoza Unii Europejskiej. Jeśli chcesz uniknąć przetwarzania przez Google Twoich danych osobowych, które przekazałeś nam za pośrednictwem platformy YouTube, skontaktuj się z nami w inny sposób (dane kontaktowe znajdują się w Impressum lub na stronie dm.pl).
II. Informacje zagregowane
Google dostarcza nam zagregowane informacje, tj. dane statystyczne dotyczące korzystania z naszego kanału YouTube.
Poniższe informacje są dostarczane przez Google dla określonych kategorii i okresów:
- Demografia, wiek, płeć
- Źródło dostępu (urządzenia)
- System operacyjny
- Subskrybent / Nie-subskrybent
- Język
- Kraj/region/miasto.
Te zagregowane informacje są generowane i dostarczane przez Google, tj. nie mamy wpływu na ich generowanie i prezentację.
Otrzymujemy dane w formie zagregowanej i wykorzystujemy statystyki, aby nasze posty i działania na naszym kanale YouTube były jak najbardziej atrakcyjne dla użytkowników.
Ze względu na to, że statystyki są wyświetlane dopiero po osiągnięciu określonej liczby osób (np. informacje o mieście dopiero wtedy, gdy liczba użytkowników wynosi > 1000), nie można ich przypisać do poszczególnych osób. Dlatego informacje na temat Twoich danych osobowych możesz uzyskać bezpośrednio od YouTube/Google.
O ile przetwarzanie danych osobowych w zakresie przez dm ma jednak miejsce, opiera się ono na art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Przetwarzanie umożliwia nam optymalizację funkcjonalności naszego kanału YouTube i polepszanie jakości naszej oferty. Cele te stanowią również nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
III. Przetwarzanie innych danych osobowych przez dm
Możemy być w stanie zidentyfikować użytkowników naszego kanału YouTube i przeglądać ich profile oraz udostępnione informacje, na przykład gdy publikują, udostępniają, subskrybują lub polubią na naszym kanale YouTube.
Jeśli nie życzysz sobie przetwarzania tych danych w przyszłości lub chciałbyś je ograniczyć, możesz usunąć swoje posty i/lub konto lub anulować subskrypcję i/lub polubienia.
Jeśli przekażesz nam swoje dane osobowe bezpośrednio za pośrednictwem naszego kanału YouTube (np. za pośrednictwem postów), wykorzystamy te dane wyłącznie w odpowiedzi na Twoje posty, np. w celu udzielenia odpowiedzi na pytania lub przeprowadzenia konkursów.
Podstawą prawną związanego z tym przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w przypadku zapytań związanych z umową, a w pozostałych wypadkach art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w oparciu o nasz uzasadniony interes polegający na odpowiadaniu na zapytania i posty w sposób zorientowany na użytkownika oraz, w razie potrzeby, dokumentowaniu wyniku przetwarzania na wypadek dalszych pytań.
IV. Konkursy
Od czasu do czasu oferujemy konkursy za pośrednictwem naszego kanału YouTube. Nagrody są zazwyczaj wysyłane bezpośrednio od nas do użytkownika. Jeśli nie jest to możliwe w indywidualnych przypadkach ze względu na charakter nagrody, np. gdy należy nawiązać bezpośredni kontakt z naszym partnerem konkursowym lub przesyłka nie powinna być narażona na konieczność dodatkowego transportu, w wyjątkowych przypadkach przekażemy Twoje dane naszemu partnerowi współpracującemu. Partner ten jest wskazany w odpowiednich dokumentach konkursu.
Dane przekazane w ramach udziału w konkursie wykorzystujemy wyłącznie w celu obsługi konkursu. Imiona i nazwiska zwycięzców zostaną opublikowane na naszym kanale YouTube w formie postu.
Podstawą prawną przetwarzania danych w ramach konkursu jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Wszelkie dane adresowe zebrane w celu wysłania nagrody zostaną usunięte nie później niż 4 tygodnie po losowaniu, chyba że w konkursie określono dłuższy okres. To samo dotyczy publikacji danych zwycięzcy. Podstawą prawną przekazywania danych do odpowiedniego partnera współpracującego jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
V. Korzystanie z praw do ochrony danych
Ze względu na to, że tylko Google ma pełny dostęp do danych użytkownika, generalnie zalecamy bezpośredni kontakt z Google w celu skorzystania ze swoich praw. Jeśli potrzebujesz przy tym pomocy lub masz pytania, skontaktuj się z nami, korzystając z powyżej wskazanych danych kontaktowych. Przekażemy otrzymaną przez Ciebie prośbę do Google.
Odnośnie przetwarzania danych przez dm opisanego w punktach II, III i IV prosimy o kontakt z nami, korzystając z powyżej wskazanych danych kontaktowych (część A pkt VII). Do tego przetwarzania danych stosuje się także następujące postanowienia części A: pkt IV akapit pierwszy – okres przechowywania, pkt V - Kategorie odbiorców, transfer do krajów trzecich, pkt VI.1 akapit pierwszy i pkt VI.2
D. TikTok
I. Przetwarzanie danych osobowych przez TikTok
TikTok przetwarza dane osobowe w celu świadczenia Usług, w tym wyświetlania spersonalizowanych treści reklamowych istniejącym lub potencjalnym użytkownikom platformy. Dane te mogą być łączone ze zbiorami danych już posiadanymi przez TikTok do celów profilowania opartego na zainteresowaniach, jeśli użytkownik wyraził na to zgodę.
TikTok gromadzi określone dane od użytkowników, gdy odwiedzają platformę, nawet jeśli korzystają z aplikacji TikTok bez konta. Według TikTok przetwarzane dane obejmują adres IP, informacje nagłówka http (np. agenta użytkownika), identyfikatory instancji (których używają do określenia, na które urządzenia mają być dostarczane wiadomości), operatora komórkowego, ustawienia strefy czasowej, język, kraj, identyfikatory do celów reklamowych i używaną wersję aplikacji, a także dane o urządzeniu, które będzie używane do uzyskiwania dostępu do platformy, takie jak model urządzenia. Na przykład model urządzenia, system urządzenia, typ sieci, identyfikator urządzenia, rozdzielczość ekranu i system operacyjny, ustawienia audio i podłączone urządzenia audio.
Jeśli użytkownicy logują się z wielu urządzeń, TikTok może wykorzystywać dane profilu do analizowania aktywności na różnych urządzeniach.
Bardziej szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez TikTok możesz znaleźć w polityce prywatności dostępnej .
Do przechowywania i dalszego przetwarzania tych informacji TikTok wykorzystuje między innymi pliki cookie, SDK i piksele.
Pliki cookie to pliki tekstowe przechowywane na urządzeniach końcowych używanych przez użytkowników.
Za każdym razem, gdy użytkownik loguje się do Platformy, w przeglądarce użytkownika ustawiany jest plik cookie z unikalnym identyfikatorem powiązanym z kontem użytkownika. Te pliki cookie umożliwiają TikTok jednoznaczną identyfikację użytkownika, gdy jest on zalogowany na Platformie, w celu przetwarzania jego transakcji i żądań online. TikTok jest aplikacją, dlatego TikTok nie używa plików cookie do celów kierowania reklam. Jedynym rodzajem technologii śledzenia wykorzystywanym przez TikTok są technologie partnerów zajmujących się pomiarami mobilnymi, takich jak Adjust.
Oprócz plików cookie używanych w TikTok, TikTok wykorzystuje piksele, w szczególności piksel Facebooka. Piksele to małe niewidoczne pliki obrazów w postaci pikseli 1 x 1, które są osadzone na niektórych stronach internetowych lub w wiadomościach e-mail. Mogą być używane do zbierania informacji o wizycie użytkownika na stronie internetowej lub do rejestrowania, że użytkownik otworzył wiadomość e-mail.
SDK to fragmenty kodu, które mogą być wykorzystywane do gromadzenia danych o urządzeniu, sieci i interakcji użytkownika ze stroną internetową. Podobnie jak pliki cookie, zazwyczaj działają poprzez przypisanie unikalnego numeru do urządzenia użytkownika.
Bardziej szczegółowe informacje na temat korzystania przez TikTok z plików cookie, pikseli i innych technologii oraz sposobów ich wyłączania można znaleźć w naszej Polityce dotyczącej plików cookie, dostępnej .
II. Statystyki strony
TikTok udostępnia nam, jako operatorowi stron TikTok, statystyki stron (Page Insights), tj. dane statystyczne dotyczące korzystania z naszych stron i stron TikTok. Są to zbiorcze statystyki opracowane na podstawie określonych zdarzeń rejestrowanych przez serwery TikTok, gdy ludzie wchodzą w interakcje ze stronami i treściami z nimi powiązanymi. Informacje są dostarczane przez TikTok dla określonych kategorii (obserwujący, osoby, do których dotarto itp.) i okresów czasu.
Na stronach TikTok otrzymujemy zbiorcze statystyki dotyczące
- Wyświetlenia filmów
- Zmiany ilości obserwujących
- Wyświetlenia profilu
- Liczba postów w ciągu ostatnich 7 dni
- Popularne filmy w ciągu ostatnich 7 dni
- Liczba "polubień" naszych filmów
- Liczba obserwujących
- Wykres płci jako procent użytkowników posiadających konto TikTok
- Wykres najlepszych lokalizacji według kraju jako procent użytkowników posiadających konto TikTok.
Statystyki strony są generowane i dostarczane przez TikTok, tzn. my jako operator stron TikTok nie mamy wpływu na ich generowanie i prezentację.
Otrzymujemy dane w formie zagregowanej i wykorzystujemy statystyki, aby nasze posty i działania na naszych stronach TikTok były jak najbardziej atrakcyjne dla użytkowników.
Ponieważ statystyki są wyświetlane dopiero po osiągnięciu określonej liczby obserwujących (obecnie 100), nie można ich przypisać do konkretnych osób.
Jesteśmy wspólnie odpowiedzialni z TikTok za przetwarzanie danych osobowych w tym zakresie. Umowę o wspólnej odpowiedzialności między nami a TikTok można znaleźć .
Przetwarzanie tych danych przez dm opiera się na art. 6 (1) f) DSGVO. Przetwarzanie umożliwia nam optymalizację funkcjonalności naszych stron TikTok, a także ulepszanie naszej oferty. Cele te stanowią również nasz uzasadniony interes w przetwarzaniu danych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Do tego przetwarzania danych przez dm stosuje się odpowiednio także następujące postanowienia części A: pkt IV akapit pierwszy – okres przechowywania, pkt V - Kategorie odbiorców, transfer do krajów trzecich, pkt VI.1 akapit pierwszy i pkt VI.2 - prawa osoby, której dane dotyczą.
III. Przetwarzanie innych danych osobowych przez dm
Możemy być w stanie zidentyfikować użytkowników naszych stron TikTok i przeglądać ich profile oraz udostępniane informacje zgodnie z ich ustawieniami widoczności, na przykład gdy lubią lub komentują filmy na naszych stronach TikTok. W tym kontekście przetwarzamy dane (np. nazwy użytkowników) w celu obsługi strony TikTok.
Jeśli użytkownik nie życzy sobie przetwarzania tych danych w przyszłości lub chciałby je ograniczyć, może usunąć swój post lub usunąć połączenie między swoim profilem TikTok a naszą stroną, korzystając z funkcji "Unfollow".
Jeśli użytkownik przekaże nam dane osobowe bezpośrednio za pośrednictwem naszych stron TikTok (np. publikując post), wykorzystamy te dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na jego posty za pośrednictwem stron TikTok, np. w celu udzielenia odpowiedzi na pytania.
Podstawą prawną związanego z tym przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w oparciu o nasz interes w udzielaniu odpowiedzi w sposób zorientowany na użytkownika.
Do tego przetwarzania danych przez dm stosuje się odpowiednio także następujące postanowienia części A: pkt IV akapit pierwszy – okres przechowywania, pkt V - Kategorie odbiorców, transfer do krajów trzecich, pkt VI.1 akapit pierwszy i pkt VI.2 - prawa osoby, której dane dotyczą.
IV. Korzystanie z praw osób, których dane dotyczą
W odniesieniu do przetwarzania danych statystycznych użytkownika wspólnie z TikTok uzgodniliśmy, że TikTok jest przede wszystkim odpowiedzialny za przekazywanie użytkownikowi informacji o przetwarzaniu jego danych statystycznych oraz za umożliwienie mu korzystania z praw osoby, której dane dotyczą (np. prawa do sprzeciwu) zgodnie z RODO. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć .
W związku z tym zalecamy, aby użytkownik skontaktował się bezpośrednio z TikTok w celu skorzystania ze swoich praw. Jeśli potrzebujesz przy tym pomocy lub masz pytania, skontaktuj się z nami, korzystając z powyższych danych kontaktowych podanych w punkcie A.VII. Następnie przekażemy Twoją prośbę do TikTok.
Stan: wrzesień 2023 r.