Nawigacja głównaNawigacja kategoriiTreść główna

Polityka prywatności Przetwarzanie danych w sklepie

My, dm-drogerie markt sp. z o.o., ul. Jaworska 13, 53-612, Wrocław, Polska, e-mail: info@dm.pl (dalej: „dm”), jako administrator w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (dalej „RODO”), bardzo poważnie traktujemy ochronę Twoich danych osobowych i przestrzegamy przepisów prawnych o ochronie danych.

Poniżej chcielibyśmy poinformować Cię o tym, jakie dane zbieramy o Tobie, gdy odwiedzasz nasze sklepy dm oraz do czego wykorzystujemy Twoje dane.

I. Monitoring wizyjny

1. Cel przetwarzania danych i podstawa prawna

Nagrania wideo służą do ochrony mienia oraz do prowadzenia czynności wyjaśniających w sprawach przestępstw. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w oparciu o nasz interes w zabezpieczeniu dowodów oraz zapobieganiu przestępstwom.

2. Okres przechowywania

Nagrania wideo są usuwane po 3 dniach, chyba że konieczne jest zabezpieczenie dowodu.

3. Odbiorcy

Nagrania wideo mogą być ewentualnie przeglądane przez dostawców usług ochrony, a w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa - przekazywane właściwym organom ścigania.

II. Usługi fotograficzne i drukowania

1. Cel przetwarzania danych i podstawa prawna

dm przetwarza dane w formie obrazu w celu realizacji zamówienia na zdjęcia. Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

2. Okres przechowywania

Twoje dane osobowe (dane w formie obrazu) będą przechowywane wyłącznie przez czas tworzenia produktu fotograficznego.

3. Odbiorcy

Twoje dane osobowe nie będą przekazywane dalej.

III. Metody płatności

1. Przetwarzanie danych przy elektronicznych transakcjach płatniczych

Gdy płacisz kartą, my jako sprzedawca gromadzimy dane osobowe za pośrednictwem naszego terminala płatniczego. Przekazujemy dane do odpowiednich dostawców usług płatniczych (np. agentów rozliczeniowych). Dostawcy usług płatniczych (np. agenci rozliczeniowi) przetwarzają dane w celu akceptacji i rozliczenia transakcji płatniczych. Odbywa się to w szczególności w celu przetwarzania płatności, zapobiegania nadużyciom związanym z kartami, ograniczania ryzyka niewykonania płatności oraz w celach określonych przepisami prawa, takich jak zwalczanie prania brudnych pieniędzy i ściganie przestępstw. W tym celu Twoje dane będą również przekazywane innym administratorom, takim jak bank wydający kartę.

2. Administratorzy – podmioty odpowiedzialne

Wiele czynności należy wykonać, abyś mógł bezpiecznie płacić kartą. Dlatego też my, jako sprzedawca, u którego dokonujesz płatności kartą, współpracujemy z jednym lub kilkoma agentami rozliczeniowymi. My i agenci rozliczeniowi jesteśmy oddzielnymi administratorami w następujący sposób (przy czym każdy jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych w ramach własnego zakresu wpływów z technicznego punktu widzenia): my odpowiadamy za działanie terminala płatniczego w kasie oraz, w stosownych przypadkach, za naszą sieć wewnętrzną aż do momentu bezpiecznego przesłania danych przez Internet lub linię telefoniczną do agenta rozliczeniowego. Agenci rozliczeniowi to dostawcy usług płatniczych zgodnie z ustawą o usługach płatniczych, którzy w naszym imieniu przyjmują i rozliczają transakcje płatnicze.

3. Przetwarzanie danych i podstawa prawna

W przypadku bezgotówkowej płatności za zakupy (np. za pomocą karty bankowej), w zależności od sposobu płatności przekażemy Twoje odpowiednie dane dotyczące płatności (numer karty kredytowej, data ważności karty, numer kolejny karty, typ karty kredytowej, PIN, dane weryfikacyjne instytucji wydającej kartę, data, godzina, kwota płatności, identyfikator terminala, tj. lokalizacja, sprzedawca i sklep) do odpowiedzialnych za to dostawców usług płatniczych (agentów rozliczeniowych i banków) wyłącznie w celu realizacji płatności. W przypadku, gdy zakwestionujesz transakcję płatniczą dokonaną Twoją kartą kredytową, potwierdzenie płatności (z Twoim podpisem) może zostać przekazane instytucji wydającej kartę. Ani nazwisko, ani adres nie zostaną przekazane dalej.

Przekazanie danych dotyczących płatności jest konieczne do zakończenia procesu płatności, a tym samym dokonania zakupu. Jeśli nie chcesz podawać swoich danych w tym celu, możesz zapłacić gotówką.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu weryfikacji i przetwarzania płatności dokonywanych przez Ciebie na naszą rzecz jako sprzedawcy.

4. Sprzeciw w indywidualnych przypadkach

Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych, które odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. przetwarzania danych w oparciu o nasze uzasadnione interesy. Jeśli zgłosisz uzasadniony sprzeciw, Twoje dane przestaną być przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, z dwoma wyjątkami:

Twoje dane będą dalej przetwarzane, jeżeli my, jako administrator, będziemy w stanie wykazać ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które zasługują na ochronę i które są nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności, w szczególności, na przykład, w przypadku prawnych obowiązków przechowywania danych oraz w celu realizacji płatności, która została już rozpoczęta w terminalu płatniczym, ale nie została jeszcze zakończona.
Dane osobowe będą przetwarzane dalej, jeżeli będzie to służyło ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń prawnych.

5. Okres przechowywania

Po przetworzeniu transakcji płatniczej Twoje dane będą przechowywane zgodnie z wynikającymi z prawa okresami przechowywania, a następnie zostaną usunięte (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO). Nie ma to wpływu na dalsze przetwarzanie danych wynikające z przepisów prawa (np. przepisów dotyczących prania brudnych pieniędzy).

6. Odbiorcy i przekazywanie danych do państw trzecich

W wyżej wymienionych celach, w ramach przetwarzania płatności, przekazujemy Twoje dane odpowiednim dostawcom usług płatniczych (agentom rozliczeniowym i bankom).

Przekazywanie danych do państw trzecich za pośrednictwem naszych systemów nie ma miejsca. Prosimy również zapoznać się z odpowiednimi informacjami na temat ochrony danych osobowych u danego dostawcy, w tym na temat przetwarzania danych w państwach trzecich. Agenci rozliczeniowi przekazują Twoje dane do systemu kart płatniczych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym zgodnie z odpowiednimi uzgodnionymi zasadami (wiążące reguły korporacyjne, standardowe klauzule ochrony danych) w celu autoryzacji i realizacji płatności.

IV. Prawa osoby, której dotyczą dane, i kontakt w sprawie pytań dotyczących ochrony danych

1. Prawa osoby, której dane dotyczą

Masz prawo dostępu do dotyczących Cię danych osobowych, które są przetwarzane, prawo do przenoszenia danych oraz, w stosownych przypadkach, prawo do usunięcia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i/lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji można znaleźć w naszych Warunkach Korzystania z usługi.

Szczególne informacje dotyczące prawa do sprzeciwu zgodnie z art. 21 RODO: W
każdej chwili masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie danych w celu ochrony uzasadnionego interesu) z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. Dotyczy to również profilowania opartego na tej podstawie prawnej (art. 4 pkt 4 RODO). W przypadku wniesienia sprzeciwu nie będziemy dłużej przetwarzać Twoich danych osobowych, chyba że będziemy w stanie wykazać istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności, lub przetwarzanie służy ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń prawnych. Jeśli Twój sprzeciw dotyczy przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, natychmiast zaprzestaniemy przetwarzania danych bez dalszego badania. Dotyczy to również profilowania, które odbywa się w związku z takim marketingiem.

2. Pytania z zakresu ochrony danych

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące ochrony Twoich danych osobowych przetwarzanych przez dm, prosimy o kontakt z nami:

pocztą elektroniczną: rodo@dm.pl

lub pocztą tradycyjną:

dm-drogerie markt sp. z o.o., ul. Jaworska 13, 53-612, Wrocław


Stan: marzec 2022 r.