Nawigacja głównaNawigacja kategoriiTreść główna

Historia drogerii dm

Historyczne logo dm

Gdy powstawała firma dm, towary drogeryjne podlegały polityce stałych cen. Po uchyleniu tego prawa Götz W. Werner zaryzykował i otworzył pierwszy sklep dm w Karlsruhe. Od tego momentu towary drogeryjne można było sprzedawać w korzystnych cenach, w doskonałej lokalizacji, w sklepach samoobsługowych.

„Początkowo dm było marzeniem, ściśle mówiąc - moim marzeniem”.
– prof. Götz W. Werner, założyciel drogerii dm

Lata 70

Lata 70 charakteryzuje wysoka koniunktura: oferta dla konsumentów i dobrobyt społeczny szybko rosną.

  1. Zdjęcie archiwalne pierwszy sklep dm na Herrenstraße

    W Karlsruhe zostaje otwarty pierwszy sklep dm.

    Rozpoczyna się historia dm.

  2. historyczny sklep dm w latach 70-tych

    W nowoczesnych sklepach samoobsługowych klienci sami wyszukują towary.

    1974 r. – Przestaje obowiązywać polityka wiążących cen sprzedaży.

  3. historyczny sklep dm z wieloma klientami

    Otwarcie pierwszego sklepu dm w Austrii.

    1976 r. – dm przekracza granicę.

Koniec listy

Lata 80

Gwałtowny wzrost demograficzny: trwa debata nad edukacją młodych ludzi, podczas gdy młodzież chce się zająć walką z ubóstwem, AIDS i rosnącą przestępczością.

  1. Pracownice podczas uzupełniania półek

    dm rozpoczyna kształcenie zawodowe młodych ludzi w swoich sklepach.

    1985 r. – Działanie z myślą o przyszłości.

  2. dm przedstawia swoją pierwszą markę własną – ALANA – i wprowadza do oferty produkty ekologiczne marki Alnatura.

    1986 r. – Prekursor trendów.

  3. Marka własna alverde krem z płatków róży 1989

    dm wprowadza swoją drugą markę własną − kosmetyki naturalne alverde NATURKOSMETIK.

    1989 r. – Naturalnie kosmetyki dm.

Koniec listy

Lata 90

Opada „żelazna kurtyna”: Niemcy mogą podróżować do krajów byłego bloku wschodniego bez wiz. 

  1. Pierwszy sklep dm na Węgrzech

    dm otwiera pierwsze sklepy dm na Węgrzech i w Republice Czeskiej.

    1993 r. – Ekspansja na Wschód.

  2. Logo gwarancja stałej ceny z 1995 roku

    dm wprowadza trwałe ceny, co oznacza, że cena produktu nie zostanie podniesiona co najmniej przez 4 miesiące.

    1994 r. – Zawsze korzystne ceny.

  3. Wprowadzenie stałych niskich cen 1997

    dm umożliwia porównywanie cen różnych produktów dzięki poprzez określenieu cen dla porównywalnych ilości.

    1997 r. – Łatwe porównywanie.

Koniec listy

Lata 2000–2010

Europa otrzymuje jednolitą walutę: 17 krajów europejskich w 2002 roku wprowadza euro. 

  1. Wprowadzenie w dm karty Payback

    Wraz z wprowadzeniem karty Payback dm oferuje swoim klientom szczególne korzyści − podczas zakupów zbierają i wymieniają punkty rabatowe.

    2000 r. – Podziękowanie za wierność i zaufanie.

  2. Klientka dm korzysta z systemu segregacji odpadów przy wyjściu ze sklepu

    dm przejmuje pełną odpowiedzialność za odbiór i utylizację opakowań sprzedażowych marek własnych.

    2000 r. – Nowe sposoby utylizacji opakowań.

  3. W 2009 r. centrum dystrybucyjne dm Weilerswist rozpoczyna działalność

    21 września zostaje oddana do użytku pierwsza część nowego centrum dystrybucyjnego.

    2009 r. – Najnowocześniejsza technologia w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem.

Koniec listy

Lata 2010–2020

W Kopenhadze odbywa się szczyt klimatyczny. Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój i tym podobne kwestie stają się coraz ważniejsze, energie odnawialne są szeroko rozpowszechnione.

  1. Zdjęcie Götza W. Wernera

    Założyciel dm Götz W. Werner, przekazuje swój udział w firmie założonej w 2005 roku fundacji charytatywnej dm-Werner-Stiftung.

    2010 r. – Uregulowana sukcesja.

  2. Sklep dm w Ansbach z fotowoltaicznym dachem

    W Niemczech od nowego roku wszystkie sklepy dm, trzy centra dystrybucyjne i centrala korzystają wyłącznie z energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

    2012 r. – Odnawialne źródła energii.

  3. Pod hasłem „Połącz chwile. 4 dekady z dm” dm świętuje jubileusz firmy wraz ze swoimi klientami, współpracownikami i partnerami.

    2013 r. – Połącz chwile.

  4. dm otwiera sklep online

    Klienci dm mogą korzystać z usług i doradztwa oferowanych przez dm online.

    2015 r. – dm otwiera własny sklep online.

  5. Klientka korzysta z bezpłatnego wi-fi w sklepie dm

    Od września dm-drogerie markt oferuje w swoich sklepach na terenie Niemiec bezpłatne Wi-Fi.

    2015 r. – Nowoczesność i ukierunkowanie na potrzeby klienta.

  6. Ceremonia przełamania ziemi pod nową centralę dm

    Zaczyna się budowa w Karlsruhe-Durlach. Przy tej okazji dm-drogerie markt promuje zrównoważony rozwój oraz efektywność energetyczną i inwestuje około 120 mln euro.

    2016 r. – Ceremonia wbicia łopaty pod nową centralę dm.

  7. Strona startowa chińskiego sklepu online z produktami dm

    W marcu dm otwiera w Chinach oficjalny sklep dm na platformie Tmall Global.

    2017 r. – Sprzedaż online w Chinach.

  8. Współpracownica dm z nowym smartfonem dm

    dm wprowadza smartfony w sklepach dm – współpracownicy mogą się ze sobą szybciej porozumiewać.

    2017 r. – Nowe smartfony dm dla lepszej obsługi.

  9. Produkty Langhaarmädchen na półce dm

    Dzięki produktom do pielęgnacji i stylizacji włosów możesz wyczarować wyszukane modne fryzury lub całkowicie naturalny wygląd.

    2018 r. – Ekskluzywna marka współpracująca z dm – Langhaarmädchen.

  10. Przekazanie czeku podczas akcji „Pokaż serce” 2018

    W akcji „Pokaż Serce!” wzięło udział 3800 organizacji charytatywnych i 4 mln klientów.

    2018 r. – 2 mln euro wsparcia dla wolontariatu.

  11. Marka własna dm w południowokoreańskim supermarkecie

    Od stycznia produkty marek Balea i Balea MEN są dostępne za pośrednictwem południowokoreańskiej firmy handlowej LOTTE.

    2019 r. – Popularne marki dm dostępne w Korei Południowej.

  12. Półka SEINZ. w sklepie dm

    Różnorodność produktów i inspiracja na pierwszy rzut oka – dzięki półce SEINZ. dm od marca oferuje męskim klientom jeszcze przyjemniejsze zakupy.

    2019 r. – SEINZ. Nowy męski świat dm.

  13. Oznakowanie Bez Mikroplastiku

    Dzięki specjalnym oznaczeniom dm wprowadza większą przejrzystość. Klienci od razu rozpoznają, które produkty dm są wolne od mikroplastiku i syntetycznych polimerów.

    2019 r. – Zrównoważony rozwój Etykieta dotycząca mikroplastiku.

  14. Zdjęcie Christopha Wernera

    We wrześniu Christoph Werner z Rady nadzorczej dm został mianowany nowym prezesem zarządu.

    2019 r. – Zmiana władzy.

  15. Odbiór ekspresowy w sklepie dm

    Zamów produkty i odbierz zakupy w sklepie dm po około 4 h – od października jest to możliwe w Niemczech.

    2019 r. – Dostępny odbiór ekspresowy.

Koniec listy

Od roku 2020

Nowa dekada zaczyna się wraz z nowymi usługami: bezpłatne wypłaty gotówki, obsługa paczek i odbiór ekspresowy są już dostępne dla klientów.

  1. Popularna marka dm może pochwalić się 25-letnią historią sukcesu. Obecnie w asortymencie znajduje się ponad 600 produktów.

    2020 - Jubileusz marki: 25 lat Balea.

  2. W wybranych sklepach dm pojawiają się stacje uzupełniające różnych marek. Dzięki ponownemu napełnianiu pojemników opakowania znów mogą zostać wykorzystane, a zasoby zaoszczędzone.

    2020 r. – dm testuje stacje uzupełniające.

  3. W kwietniu dm otworzył pierwszy sklep stacjonarny we Wrocławiu i uruchomił sklep internetowy, dostępny w całym kraju.

    2022 – dm startuje w Polsce.